Parat igen!

Ja nu har vi en kull på gång igen. Denna gång en nu händer det kull. Dell som vi velat para länge är en Éngelsk import som vi har. Men nu har hon fyllt 5 utan att det blivit nåt.
 
Och då visar det sig helt plötsligt att hon smugit igång ett löp. Och redan var på väg in i höglöp. Planen var att kunna använda en hane som var helt obesläktad för att kunna få in några ny linjer. Men efter som vi nu är i slåttern och jag inte har en aning om vilka hanar som är testade för vad i dagsläget så föll valet på min egen hane, Mc Keos Mick som är son till min älskade hund Lot.
 
Noll släkt med Dell.
 
Så nu väntar vi förhoppningsvis valpar efter Dell och Mc Keos Mick i  början av september
Mer om hundarna på hemsidan. Dells pappa är Bobby Daizels gamla Spot, och hennes helbror är en hund som Kevin Evans kört nu, Jimmi, som en del avlat på i Sverige. Dell är väldigt lik sin pappa och bror i vallningen. Länkar finns till filmer på dom under fliken valpar planeras på hemsidan.
Mick är den hane jag börjat min tävlings bana med i sommar. Kommer att bli många fler framöver.
 
Én tik kommer stanna på gården är planen.
Är nån intresserad av en valp så finns många släktingar att se i vallningen på gården. Mick har en kull innan som vi har en hanvalp kvar i. Nu 9 månader.
 
Min email fungerar för tillfället inte, förhoppningsvis fungerar den om 3 dagar. Så vill man nå mig så är det på någon av telefonnr eller på facebook. http://www.viatt.se/
 
http://www.viatt.se/valpar.html
 
Vi bokar in kurser och privat personer eftersom. Välkommen att höra av er om ni vill ta en vallnings semester eller behöver boende i kramfors området. Vi har ett helt hus att hyra ut.
 
Ha en härlig sommar / Nina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0