Snö!

Kom det äntligen. Så nu är det fritt fram att valla om det inte blir jätte kyla eller nåt framöver. 
Men tyvärr så har jag ju gått och blivit sjuk dom senaste veckorna förkylning med enorm hosta. Vilket resultatet blev en ambulans tur till Sollefteå sjukhus i går. Kände mig väldigt tacksam att det ännu finns ett kvar där uppe. Fy om vi ska åka 13 mil ända ner till Sundsvall om det är akut. 
 
I mitt fall så har jag fått en kraftig infektion i halsen. Efter en 10 tab dos kortison igår släppte det något, men vad hemskt det är att ha så ont att man inte kan äta eller dricka eller som det blev nu att ens kunna andas. Nu intas 10 kortison tab, 3 antibiotika bredspektrat och smärtlindring full dos per dag med sugrör i ett glas då jag har svårt att svälja pga smärta. Så man kan säga att jag är lite trött. Men det ska väl ge sig. 
 
Nu till annat. 
 
Vi har fått årets första lamm. Helt oplanerat för dom ska börja lamma i februari. Men hon stod där så fin. Felet bara var att dom svarta tackorna ska få svarta lamm är det tänkt för dom går med pälsbaggen.. Men här var lammet så vitt som det kunde bli. Dumma bagglamm,ibland är dom snabb trots att vi sorterar ganska tidigt dom i egen hage. 
 Ifjol var det någon som uttryckte önskan att vara med under lammning. Hör av er i så fall för nu drar det snart igång. Gillar att lära ut lammningens kunskap. 
 
Vår en border collie valp Tim är i alla fall fortfarande till salu. 4,5 mån. Inget fel på valpen men matte är kräsen ;-) Reggad i SKK, valpögonspeglad, Cea testade föräldrar´mm. Släppt på får. Till vallning. 
Se föregående blogg. 
 
Vi har dessutom fått hem en massa får och lammskinn nu från Donnia som vi säljer, grå, svarta, vita, jättefina, några finns på bild i picasa. Kommer mer. Telnr finns på hemsidan.
www.viatt.se 
https://picasaweb.google.com/viattskennel/Farskinn
 
Grattis säger vi föresten till Östersundsborna Marlene med familj som köpte Viätts Zeb (  efter Viätts Ronja och Do Encostas Ferry) av oss som nöthund. 
Nu HD röntgad med A höfter såg jag på SKK. 
 
Kurser/ tränings bokningar börjar droppa in till våren, så har man funderat på att boka in sig här så hör av er i tid. Hus finns att hyra fullt utrustat med minst 6 sängplatser, går att ställa in mer sängar också. Hyrs även ut om man ska på andra aktiviteter i området och behöver boende.
 
Ha en trevlig helg
 
Ps: Tack för alla fina kommentarer om det jag skrivit om B12 brist. Och på email, har jag inte svarat så är det för att jag är sjuk. Kommer svar till er som emailat.. Ds
 
/ Nina
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0