Mycket lammning

Nu är det full fart i Viätt, det lammar för fullt i fårhuset och måste säga att det går jättebra i år. Men det gör ju att man inte har så mycket tid att sitta här vid datorn och det oftast blir sent på kvällen, då är man inte alltid så inspirerad att skriva en ny blogg eller uppdatera hemsidan.

Men nu är det på gång.
Alla valparna som vi hade under våren flyttade ju till nya hem, utom Ben efter Emma och Spot som stannade här. Alla valpköparna verkar nöjda med sina valpar så här långt och det är jätte roligt!
Ni får gärna ringa och rapportera mer. Eller emaila. Bilder gärna :-)

Sitter och planerar nästa eventuella parning och det kan bli så att vi parar Dell nu framöver och Isa kommer att paras till vintern/våren 2012-2013
Hanhundar är inte helt klart än, jag spanar efter såna jag tycker passar med mina tikar. Dell tror jag många skulle bli väldigt förvånad över att se nu. För hon har utvecklats så mycket i vinter i fårhuset där hon jobbat. Vilken attityd och jäklar anamna hon har. Så fin vår Dell och ett av dom bästa köp jag gjort när jag köpte henne. Tack Anna!

Isa behöver man inte ens säga nåt om. Hon talar för sig själv. Helt underbar hon också och vi ska tävla vidare i sommar hon och jag.

Så intresserad av valpar härifrån så hör av er.

Nu börjar planerings kalendern fyllas.
Är man intresserad att komma hit och träna själv eller kursa under våren/sommaren så hör man av sig.
Boende finns här på gården eller i närheten. Naturen är underbar och det finns gott om andra aktiviteter om man samtidigt vill ha semester här i Höga Kusten.

Alltid lättast att hitta tider om man kan komma hit under veckor också.

Mars

V 11
Sön:   18/3  Nybörjarkursen kl 10

V 12
Lör:    24/3  Fortsättningskurs kl 10
Lör:    31/3  Svaks Årsmöte Knivsta ( åker fred )

April

V13
Sönd: 1/4    Nybörjarkursen kl 10   

V 14 PÅSK HELG 

V 15 10/4 - 12/4 Tis-Tors Kurs på Lekeberg ( borta från Mån ) 
Lör:  14/4  Kurs???

V16
Lör:  21/4 Fortsättningskurs 10.00
Sön: 22/4 Nybörjarkurs       10.00

V17
 Lör - Mån 28/4 - 30 /4 Inbokad tränings grupp.

MAJ

V 18
Lör:    5/5 Fortsättningskurs kl 10
Sönd: 6/5 Nybörjarkurs       kl 10

V 19
Fre-Sön 11 -13/5 Inbokad tränings grupp

V 20
Lör - sön 19-20/5 Kurs med Eva Hallberg i Viätt
Några platser finns att boka med Gabriella Bosenius Övernattning finns för en mindre summa i Viätt, kontakta Nina Melin för övernattning

V 21
Lör - Sön 26/5 - 27/5 Landslagsuttagnings tävlingen i Skåne.



Mer kommer

Ha det bra. Nina












Kommentarer
Postat av: Caroline

Nina har du fått "bloggtorka"? Jag lägntar efter lite läsning om vad som händer hos dig. Kramis

2012-04-04 @ 07:25:38
URL: http://caroline0oscar.cybersite.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0