Godkänd!

I helgen som var så for jag och kompisen upp till VK nords tävlingar i Luleå. Jätte roligt visade det sig att bli.
Först ut var Viätts Isa ef Linn och Lots sista kull och som är Emmas syster.

Hon blev GK vallhund med 87 p av 100 möjliga och hade 42 p av 50 i hämt! Jätte snyggt skötte hon sig på inte alldeles lätta får kan man väl säga. Men dom gav en utmaningar och det krävdes mycket tanke när man vallade.

Sen startade jag IK2 ned Lot och lyckades skrapa ihop 85 p på lördagen med honom och det resulterade i en 3 plats!! Och sen var det dags för Isas och min första iK 1 start! Start nr 1 hade vi!
Kändes nu som lätt när hon var godkänd så nu gick vi ut för att ha kul och komma runt!

Oj vad vi gjorde! Hon gick lika fint som på VP och tog ännu en gång 87 p och ett första pris! OCH hon vann dessutom!
Första pris är över 85 p. Lilla gumman och det på första tävlingen!
Hon lydde så fint och matte var så glad över att äntligen kunna visa upp min fina tjej.

På söndagen så startade vi igen IK1 igen men då hade vi en del kommunikations problem i fösningen och vi fick inte till delningen.. Men kom runt ändå. Placering kommer jag inte ihåg nu. Men matte var så lycklig så nu vet vi vad vi ska träna på.

Lots Ik 2 på söndagen gick bra men tyvärr inte poängmässigt! Matte körde fel i krossgrinden som vara samma som framdrivningsgrinden och tog dom samma väg en gång till efter att ha haft fina linjer på en svår fråndrivning! Fasiken!!
Nåja. Vi kom runt men strulade i delningen och fållan. Pålitlig är han mattes kille. För fixar det gör han! Placeringen blev 11 eller 12 tror jag och då vi den dan ledde VK nords IK2 kupp ( bästa resultat på Vk nords täv i Ale och Luleå) med 32 p.. Så blev det mycket spännande på slutet.. Dalle och Louis låg 2a på 30 p.. Dom hamnar på 9 plats efter att Gunnar Jonsson tog en placering ( 8a ) som sista ekipage ut i skymningen. Alltså hade Dalle och jag samma poäng då 32.. Men han har en vinst mer.. Och vinner cupen och 1000 kr i pris pengar!! Grattis Dalle! 

Nåja.. Vi vann Norrlandsmästerskapet i år tidigare i Ale.. Och fick en liten fin bricka för det! Dessutom fick vi Dalles 2 muggar som tröstpris ( tack ) ;-) Så nu har jag fått.. Vadå 10 fina te muggar minst i sommar! Tackar vi för! Är rätt kul att slåss på tävlingarna med Dalle! Duktig är han! 3 hundar i IK 2 och han ligger alltid på topp!

Min Lot, min Lot! Vad ska jag göra utan honom!! Bäst är han killen!! Får njuta medans man kan.  

Kommer mer sen om resan. Nu måste jag iväg en sväng.

Nina




Kommentarer
Postat av: Caroline

Grattis Nina!!!!!!

Tur att du har en massa fika muggar det kan komma att behövas :) Kramis

2011-10-17 @ 17:17:24
Postat av: Ninna & Stitch

Grattis !

Vad roligt det är när det funkar =)

2011-10-17 @ 19:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0