Ronjas valpar



Nu har natten förflutit lugnt. Alla valparna mår strålande, det är helt tyst i lådan. Dom äter, sover och skiter.

Ronja hon sov en timme efter att sista valpen kommit ut och såg sen ut som att inget hade hänt. Jätte pigg ärligt talat. Men det kommer väl på henne som på mig i efterhand. Man är lite matt i huvudet nu.
Ronja är så snäll. Barnen har varit dit och klappat både henne och valparna. Hon bara njuter. En cool tik kan man säga.
Idag måste jag ut och kolla till mina får. För mitt i allt igår så bestämde sig ett antal tackor att lamma tydligen.
Men det fick maken fixa då.

Till veckan så skall jag se om vi gör ett ultraljud på Linn. Jag tror att om hon är dräktig så har hon inte många valpar i alla fall. Vi får se. Har inte funderat så mycket på henne dom senaste dagarna kan jag väl säga. Bara på Ronja. 

Idag skall valplådan flyttas in i vårt "valprum " under trappen i badrummet. Blir lugnt och skönt för Ronja där som just nu är i vardagsrummet för att jag skulle kunna sova på soffan. 

I övrigt så skall maken måla golvet i vårt nya hundrum idag. Vi har ju gjort en tillbyggnad på huset. Skall bli så skönt helst nu när det börjar tina ute att inte behöva ta in hundarna i huset samtidigt. 

Det var allt från mig på ett tag. Jag är vaken som ni ser. Här får man aldrig sova.

Nya bilder på valparna finns nu i picasa.  

https://picasaweb.google.com/viattskennel/RonjasValpar2011?authkey=Gv1sRgCOTWqr-Aq_vMRQ#

Nina

 



 

Kommentarer
Postat av: Ewa & Sky

Skönt att allt gick så bra och snabbt :)

Sugen på att följa med och ultraljuda Sky också om du åker med Linn, vi kan väl höras om det när du är piggare. Pussa på Ronja från mig, kanske kommer förbi imorgon när jag lämnat Emma om det är lugnt hemma.

2011-03-27 @ 12:59:26
URL: http://www.oskarsgarden.se
Postat av: Nina

Gör det du kom förbi. Ja vi kan åka tillsammans!

Ja Ronja får så mycket pussar just nu. Mattes älskling.

2011-03-27 @ 13:18:45
Postat av: Madeleine Berglind

Grattis till de fina valparna!

Hälsningar Madeleine

2011-03-27 @ 16:52:40
Postat av: Maud o Guldgruvans Peo

Jättesöta småttingar....Stort Grattis till alla fina valpar...

Helt otroligt sugen på en liten valp och ännu mer när jag ser de söta små liven... Gillar de med mkt vitt då min första Bc var de...halva ansiktet vitt o halva svart....Är alla tikvalpar tingade...?

Mvh Maud

2011-03-27 @ 17:50:16
URL: http://www.123minsida.se/midimysMirax
Postat av: Catarina

Vilka häftiga små! Gillar också dem med mkt vitt och halva vitt i ansiktet:) Ser nu varifrån Sam fått sina långa ben.......

2011-03-27 @ 20:24:21
URL: http://www.hundfocus.dinstudio.se
Postat av: Ingmarie

Å så härliga och söta kan riktigt höra hur gott det låter när de äter! Här har det lammat klart i alla fall. Kram

2011-03-27 @ 21:41:42
Postat av: Nina

Maud, du kan ju ringa mig..

2011-03-27 @ 22:44:07
Postat av: Linda

Grattis till alla fina valpar!!

2011-03-27 @ 22:47:35
URL: http://lindasbc.wordpress.com
Postat av: Mette Valgermo

Gratulerer med flott valper :-)

2011-03-28 @ 12:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0