Valp rapport!

Tiden går så fort nu och valparna som man skickade hemifrån har redan blivit 3 månader gamla. Helt otroligt.

Nu kan jag i alla fall tala om att vi släppt en del av dem på får. Och oj är dom födda till vallhundar! Så roligt att se så små valpar med mycket korta ben springa för livet efter fåren och faktiskt både försöka och lyckas med att stoppa, vända och driva dom tillbaks till ägarna. Även om man inte lyckas jämt så kan jag säga att viljan finns stark! Och en sak till, rekommenderar varmt en parning med Carina Björkmans Måsarps Max. Som är pappa till dessa småtroll.

En härlig stil och en hel del driv verkar dom få som man kan se redan på dessa små. Sen vet man ju aldrig hur dom utvecklas men härliga är dom och nu har vi sett Selma, My, vår Trollie, Greg och söta Beth här på våra får. Dimma har träffat gårdens får i Vindeln och sägs även hon få mycket härlig stil. Och Sid i Mariestad har träffat får hos Karl-Erik Tibblin där matte tränar vallning med sin andra hund. Boss han har ju även han egna får som han får följa med till, det köptes nämligen 6 tacklamm här när dom köpte valpen :-)

Lilla Bill han har inte träffat får än vad jag vet, men han har istället fått vara med på agility SM.. Ja inte själv då men hans husse deltog i medium klassen med sin gamla trokännare pudeln Aston! Och vet ni vad! Dom VANN SM guld! Strålande gjort Thomas Malteryd och Aston den gamla 10 åriga kämpen! Rätt nöjd kan vi väl vara nu och hoppas på att Bill kan lite ta plats på scenen sen med Thomas. ;-)

Fräck han rapporteras träna lydnads 1a för fullt, ( skojar) Men matte skickade en film faktiskt där han är jätte duktig! Och så uppmärksam. Misstänker att han kommer att träffa får inom kort han med.

Det enda skumma med dessa valpar skulle då kunna vara öronen. För att ge en målande beskrivning, ni vet schäfer öron som står i kors på huvudet. Har dom allihop tydligen :-) Kan inte annat än skratta men det verkar ju i alla fall bli ståöron av eländet till slut!

TRÄNINGAR DÅ!
Behöver ni det eller räcker det med dom som är i klubben nu?

Annars kan vi säga att om ni vill träna så kan ni komma hit på MÅNDAGS kvällar från ca 16. 00. Sen kan man ju hålla på en bra bit in på kvällen. INGEN träning 4 juli då är jag borta.

Ring om ni vill komma. Så jag vet hur många det blir. Start efter midsommar. 50 kr för egen träning, 100 kr om man vill ha instruktör hjälp.

Rapport från Viätts Zeb är bara positiv, han kallas numera Zorro och hjälper till med korna på gården i Östersund. Och det var som jag trodde, han är en mycket bra nöt hund. Något man kan tänka på nästa gång man parar hans mamma Ronja igen.

Jag själv har fått en ny stjärna och denna gång kan jag säga att min tränings motor har satt igång på allvar. Problemt är bara att stjärnan är bara 4 månader och inte jätte redo att börja hård träna. Men skulle inte säga att jag blev förvånad om lill tjejen gick ett VP vid 8 mån ålder.. Men vem har bråttom ;-) BLI STOR NU!!
Vem pratar jag om tror ni.. Jo naturligtvis MCkeos Sessan. Som inte är min egen uppfödning utan från Staffan Vallins och Mary Lundgrens uppfödning. Staffans Yan är ju mamma och min Lot är pappa. Lill tjejen har verkligen plockat det bästa från sina båda föräldrar och hon är en så bortskämd liten sessa som hon kan bli nu. Och hon så älskar sin matte :-) Också ett plus. Ni som sett henne vet vad jag menar :-) Underbar är valpen! 

Det är nu Trollie också vår egen 3 mån uppfödning men på ett helt annat sätt! Och som den lilla vallar så... Spännande ska det bli i höst. 

Nog härifrån, nu ska jag vänta på vårt nya fina kylskåp.. Maken har varit och köpt ett nytt. Vad tror ni, när gångjärnen börjar lossna, är det dags för ett nytt då? Tror vi haft det andra i 25 år.. ;-) 
Och så ska jag plantera. Alla vackra blommor jag köpt igår kommer att göra gården till en oas, ni får väl se om ni kommer på måndag och tränar.. Har en trädgård faktiskt ;-) 

Föresten, kommer att vara borta 4-5 och 6-7 juli då har jag vallhunds kurs i Umeå genom gröna Navet. 
http://www.gronanavet.se/
Kolla under senast inlagda aktiviteter.

Ha en härlig midsommar. Här blir det vila, mat, cirkus och djurparken i Junsele under helgen :-) 

Nina
 







Kommentarer
Postat av: Ylva Berggren

Roligt med din lilla stjärna, jag har också fått en, Jaz. En helt underbar hund, håller för det mesta med mej om allt, väntar på att han ska bli lite äldre så vi kan börja träna på allvar,ska bli så kul.



2011-06-26 @ 09:47:01
Postat av: Catarina

Jag och Sam hade en allvarlig diskussion förra veckan, och efter den är vi överrens om det mesta!!

Vi ses snart!

2011-06-27 @ 21:52:24
URL: http://www.hundfocus.dinstudio.se
Postat av: Catarina

Sam och jag hade en djupgående diskussion för en vecka sen, och efter den är vi överrens om det mesta!! Ses snart! I år tar jag med metspöt:)

2011-06-27 @ 21:55:22
URL: http://www.hundfocus.dinstudio.se
Postat av: Nina

inte en dag för sent Catta!!

2011-06-28 @ 10:07:26
Postat av: Caroline

Nina!!!!

Nu är det väl dags för en uppdatering för jag vet att det händer mycket hos dig. SNÄLLA ta dig tid!!!!! Kram Caroline

2011-08-12 @ 19:18:02
URL: http://caroline0oscar.cybersite.nu/
Postat av: cAROLINE

Nina!!!!

Nu är det väl ändå dags för en uppdatering ;)

Kram Caroline

2011-08-12 @ 19:20:36
URL: http://caroline0oscar.cybersite.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0