Uppdatering Viätt

Ja nu har nästan hela sommaren gått och man känner att hösten börjar sätta igång. Kallt som sjutton är det vissa dagar!

Tävlings uppdatering för våra Viätts hundar är.
Miro ( Iro ) Godkänd vallhund i Källbomark 11/6 med 78 p

Emma Ik 1 hund! Har gått riktigt bra där vi inte är färdiga än med tävlandet men som bäst så vann hon IK 1 i Ale 27/7 med 87 p och 48 p i hämt. Känns som hon och jag börjar komma underfund med varandra och hon är härlig att köra!

Emma kommer att paras på nästa löp. Intresserad, hör av er så får ni veta mer om vad jag planerar.. Men hon ska också höftleds röntgas,( inte ett problem tror jag ;-) Och gentestas först mot CEA. Hon är också ögonspeglad vid 1 år UA och nu vid 2,5 år i går UA.

 Isa och jag har gjort 2 försök till VP men båda gångerna hakat upp oss på utställarna och bestämt oss för att straffa fåren då istället ;-) ( läs inte överrens med matte där, så gör man inte!!) Hon är jättefin i övrigt och kan lika gärna köra IK 1 men jag har helt enkelt inte råd att starta alla hundar samtidigt så just nu tränar vi och testar nog i Sollefteå i höst. Bra utställning där. Carina.. Jag kommer och tjuvtränar med dig som utställare ;-)

Dell vår engelska, hon blev också GK vallhund i Lövånger 1/8 med 76 p Håkan Hägglund hade tränat henne till det i sommar och körde henne på VP! STORT TACK! Hon är nu anmäld på några IK 1 i höst med mig.

Dell kommer att paras på nästa löp antagligen om någon är intresserad av en valp, ska bara hålla tummarna för att hennes höfter är OK som vi nu har röntgat. Hon är både valpspeglad och vuxenspeglad UA igår och kommer att gentestas snarast.

LOT!!
  
Mattes bästastes kille. Vi har tävlat så där i sommar. Mycket för att matte inte varit så hågad att tävla! Men helt plötsligt så slår vi till, vinner IK 2 i Ale med 90 p sista dan det är tävling där. DÅ!! Hamnar vi i vår första final.. Och alla kan säga att vad är det för final.. Men den var guld värt för oss som aldrig lyckas hålla huvudet kallt sista dan. Då menar jag matte!! :-) 
Dubbelhämt med 2 * ca 400 m hämt, något dolda. Och dessutom stod det inga får där när jag skickade på andra hämtet så det blev ca 70 m längre än det skulle :-) Till domarens glädje som skrattande undrade vad jag skickade på.. Haha så kan det gå.. 
Sen frånd samma som på IK 2 men nu med 10 får. Och jag tycker att vi gjorde den minst lika bra som på IK 2an vi vann någon timme tidigare. Delning och 5 får till fållan men drag av dom kvarvarande 5..... Jajaja Enligt Jonas G så skulle jag använt hunden och tryckt iväg dem ;-) Som han sa på en Sverige cup i Skåne :-)

Det gick i alla fall och vi VANN Norrlands Mästerskapet med 126 av 150 p!!  Så stolt över min lilla hund som äntligen fick visa att han kunde. 

Bilder finns i VK nords bild galleri. Hoppas också att någon kan skicka mig den bilden ;-) Snälla.. 
http://www.vknord.se/
  
Bilder från Ale och Sollefteå tävlingarna kan man även se på Böstabyns hemsida, Håkan Hägglund är fotografen som tar bilder på oss överallt.
https://picasaweb.google.com/bostabyns/20110723TavlingarISolleftea#

https://picasaweb.google.com/bostabyns/20110729TavlingarIAle02#

I övrigt så var vi på en underbar husvagns semester med kompisarna i Dalarna! Och stort tack till Ing-Marie som kom och hälsade på med bok och kladdkaka!

Lammen växer som det ska. Och allt går rätt bra. Åker mot Borås på måndag med skol jäntan som kom in där och inte i Halmstad som vi först trodde. Håller tummarna men verkar ha hittat ett boende som fungerar! Så nästa vecka kan ni nå mig på mobilen endast.

GLÖMDE GRATTISEN!!

Stort grattis till Magnus Huss och Viätts Kia ( Linn och Ferry ) som blev GK vallhund i Lövånger med 74 p/ 39 p i hämt.

Nyss fick jag veta att Cicki Wincent och Viätts Grim ( Vilma och Lot ) Vunnit agility tävling klass 3 i Åsele och nu är agility Champion! Jätte grattis. 
Tröjor finns att hämta :-)

Grattis också till kompisen Gabriella som fick sin Pandora Godkänd VP i Lövånger  med 77 p och 39 p i hämt.
Och till Håkan Wilson med Tim som blev GK VP på samma ställe med 84p, 42 p i hämt ;-) Grattis..
Och till Hanna W som med Sue som egentligen är från Gail men såldes vuxen av oss, idag vann en hoppklass i Åsele och fick en pinne!!

Ha en härlig vecka.

Nina







Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Tack själv för att vi fick en smak på campinglivet, mysigt med husvagn! Tjejerna undrade när de träffar pojkarna nästa gång? De följer säkert med mig och Valle upp till Viätt någon gång...

2011-08-13 @ 22:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0