Vallning!

Ja det har vi ägnat oss åt dom senaste dagarna. Som vanligt så har det varit fullt med folk här. Själv har jag tränat en hel del unghundar, men även Lot har börjat få finlira lite med långa fråndrivningar.
Med honom är det som vanligt inga större problem utan bara lite träning för att få honom mer i form. För herre milde vad dålig kondis hundarna har.
Zeb, den nya hanen tränas i stopp och att hålla cirkeln runt fåren mm. En hel del fösning också. Han har fått en härlig låg stil när han går emot djuren med massor av focus.
Vi kommer rätt bra överrens Zeb och jag, hmm passar mitt temprament. För han tål träning den killen.
:-)
Emma hon är så duktig och har fått tagit över en hel del av pappa Lots roll som hjälpreda. Hon är ju likadan, ställer inte till det och kan stoppa djur överallt. Dessutom kan vem som helst gå ut och träna med henne och hon jobbar på. Mattes lilla hjärta.

Idag har jag i alla fall skickat in regg pappren på valpkullen. Håller tummarna att jag får tillbaks det innan ögonspeglingen. Lite kort om tid men ville ju att alla valpköpare skulle få träffa valparna först. Nu har ändå inte alla fått gjort det men det kan jag inte göra något åt.
Dom har nu namn allihop, se nedan.. Men kom ihåg inga valpar är helt ihop parade med en ägare förräns dom är minst 6 v. Dom blir 5 till helgen. Men däremot har jag satt era namn på dem nu i stamtavlan.
Ni kan matcha namnen med valparnas bild när dom är 2 veckor så ser ni vilken valp som det står ert namn på, dom står i ordningen dom är född.. Alla kommer inte att få den dom önskar i dags läget.. Vi får se sen.

Kurs blir det alltså här
Fortsättnings kursen lördagen 14/5 kl 10
Nybörjare söndagen 23/5 kl 10

Till helgen har jag inbokade kurser så det kommer inte bli några andra träningar här då.

1) Dimma, Tik         Långhår, trefärgad
2) Bill,       Hane      Långhår, trefärgad
3) Boss      Hane     (Långhår kanske ) svartvit
4) Trollie 2  Tik       Korthår   Trefärgad ( stannar på Viätts)
5) Fräck      Hane    Långhår svart-vit, har 1 blått öga
6) Selma     Tik       Svartvit långhår
7) Beth        Tik      Trefärgad långhår
8) Sid         Hane    Trefärgad långhår, har 1 blått öga
9) Greg       Hane    Korthår, svartvit, har 1 blått öga
10) My        Tik        Svart-vit korthår

Kan också berätta att nu har jag anmält till dom första tävlingarna, Källbomark, Byske 11-12 juni. Dom har tacksam nog nu lagt in ett VP också så jag skall se om jag kan få Miro och Isa helt klara till dess så ska dom få gå VP där.
Emma skall starta IK 1, kan bli någon fler, beror lite på hur träningarna går.
Lot skall starta IK 2 som vanligt. Får se om jag orkar ta med mig en hund till där.. Nu har man ett mål med träningen i alla fall.

Ha en härlig vecka.

Nina

Kommentarer
Postat av: Sanna

Emma är en blivande stjärna - jag vet det. Alla kommer få akta sig när hon är riktigt finslipad den lilla fröken.



Kul med Källbomark om du inte behöver någon hjälp på gården(dvs att jag åker och hjälper till hemma hos er) då du är och tävlar så kommer jag och hejjar fram er :)



Ringer imorgon. Kram

2011-04-27 @ 18:22:19
Postat av: Sussi

Kul med första tävlingarna inbokade!

2011-04-27 @ 20:33:38
URL: http://www.freewebs.com/teslahunden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0