Bråda tider.

Pga bland annat tävlingen i Skåne som krockade med Dells löp så bestämde jag mig för att inte para henne nu. Däremot kommer antagligen både hon och Isa att paras på nästa löp om ni är intresserade av valpar. Hanhundar är ännu inte helt bestämt.

I övrigt har vi mycket på gården nu med djuren och tävling så att sitta inne och skriva blogg känns inte så lockande. Har ju dessutom facebook och det blir lätt så att man skriver nåt lätt där istället.
Viätts kennel finns också på facebook.

I övrigt så verkar det gå bra för alla hundar som flyttat härifrån. Och den sista hunden ut var Viätts Jessie som mellanlandade här i 5 månader. Hennes förra husse Pierre Dynac har nu istället tagit en tikvalp ur Ronja-Suck kullen som det ska bli spännande att höra hur det går med.

Jessie har hittat en jättefin husse och matte i Umeå, Carin och Kurt som nu tränar ALLT med henne. Och jag kan säga att hon trivs som en fisk i vattnet. Det är lydnad, agility, spår, och med husse vallning hos Håkan Hägglund.

Hon har funnit sig tillrätta i livet lilltjejen äntligen.
Pratade även med hennes brors ( Zeb ) nya matte i Östersund och även där rapporterades det gå jättebra och den värsta prövotiden är över, han vallar nu gårdens kor dagligen sa matte Marlene.
Rios husse och matte har jag inte pratat med på ett tag men sist hörde jag att allt gick jättebra och dom trivdes så bra med honom.

Känns skönt när det är vuxna hundar som flyttar hemifrån att man får lite rapporter då och då. :-) Tack!

Valparna i Ronjas och Emmas förra kullar har nu börjat släppas på får så smått. Dom är ju nu 6 månader och det hörs gå jättebra för dem. En del har även börjat vallhundskurser mm. Jättekul!

Tävlingarna har börjat för oss och i Skåne på landslagsuttagningen så gick det inte strålande kan man säga. Första tävlingen för i år men jag var jättenöjd med Lot! Är en sån tävling till 7-8 juli i Källbomark som vi ska åka på.

Men för någon helg sen så var vi just till Källbomark för tävlingar och då hade jag Lot, Isa och Dell med mig. Emma fick stanna hemma för en liten hälta då hon slog i frambenet i köksgrinden när hon envisas att hoppa över den jämt. Och inte har insett att man har blivit lite tyngre sen man hade valpar!! ;-)
Nåja nu är hon bra igen och kör hårt kan jag säga.

Resultat från Källbomark kan ses på vallreg, men en kort resume, Lot, IK2 fre, 10p, lör. 10p Sönd 3 plats med samma poäng som 1a och 2a.

Isa IK1 lör, 2a med 88 p  och nu tog hon sitt fjärde 1a pris! Och hade samma poäng som 1an. Söndag tappade vi en tacka när vi delat, hon stack blixtsnabbt till uttaget och jag var inte med.

Dell, IK 1 tappade en tacka på lördagen efter delning. Och på söndagen så gick hon runt på 74 p och blev 9a av 20 hundar.

Jättenöjd med årets första tävlings helg i norr. Nästa blir landslagsuttagningen i Källbomark sen Sollefteå med en del hundar 20-22 juli.

Kan också berätta att det kommer en ny liten kille i huset som antagligen kommer att heta Mick.
Vi tar en parnings valp efter Staffan Wallins tik Yan i Luleå, hon har 8a valpar med Lot nu. Samma kombination som vi har Sessan ifrån.
Dom har en tik och en hane kvar än så länge otingade. Valparna är leveransklara V 29 den 21 juli. Då 8 veckor.
Hör av er till Mary 070-3011243 om ni vill ha en trevlig lättsam hund att valla med som har mycket motor med är styrbara. Definitivt tävlings anlag kan jag säga efter att ha sett 7 av 8a i förra kullen valla nu. Med jättefint temprament.
Går bra att ringa mig och fråga också om kullen.
Massor med nya bilder finns i picasa fotoalbum också bland annat på valparna.
https://picasaweb.google.com/viattskennel
Ha en härlig sommar.

Återkommer Nina

Kommentarer
Postat av: Caroline

Wow va roligt att få läsa lite på bloggen :), personligen tycker jag inte att det är samma sak på facebok men smaken är som baken ;). Kramis

2012-06-20 @ 07:33:49
URL: http://caroline0oscar.cybersite.nu/
Postat av: Carin

Tur att du skriver här emellanåt - för oss som " vågar vägra Facebook" ! ;-)

Ikväll har Jess spårat och kört uppletande - hon går som tåget!



Ha're bra!



2012-06-24 @ 21:35:33
URL: http://gimikhi.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0