Valpar!

För 2 dagar sen fick Emma 5 jättefina valpar! 3 pojkar och 2 flickor föddes. En flicka ställde till det lite när hon inte riktigt ville komma som hon skulle. Men med lite hjälp på traven så kom hon ut. Och sen kunde Emma få fortsätta sin valpning som hon skulle.
 
Men lite speciellt var det ju.. Hennes version som en vän sa skulle nog ha varit.
Dom drog ut mig i kylan in i en bil!! Jag som inte ens gillar det ;-) Sen körde dom och körde. I evigheter. ( 45 min )
Sen började en främmande karl gräva mig i häcken! Allt medan min valp envisades med att pussa mig i ansiktet för att matte höll henne där! Alltså..
Helt plötsligt fick jag i alla fall lägga mig på en filt som matte haft med. Då var det ju ett kladdigt knyte till där att ta hand om! Var kom hon ifrån??
Jaja skötte mitt jobb gjorde jag. Men dåå skulle jag helt plötsligt fotograferas också?? Länge!  Åtminstone kändes det så. Till slut så fick jag komma tillbaks på min filt på stengolvet och då fick jag äntligen lite lugn och ro.. Trodde jag. Nähä då kommer en annan människa och ska sticka mig i benet! Kolla kalknivån sas det visst.
Konstaterades att den var helt ok.. Och jag var visst pigg?
Efter ett tag så fick jag så där ont i magen igen.. In i rummet kommer en annan människa nu. Och sätter sig och stirrar på min bakdel.. Hon ville visst se nåt??
Men den här gången visste jag i alla fall var ungen kom ifrån ;-)
Hann ju knappt få han torr när matte bestämmer att nu ska vi ut och åka bil igen! Alltså hon var inte klok.. Låg bra där jag låg jag..
Nästan hemma så får jag ont igen och måste ju göra nåt, plötsligt kommer nåt blött igen och jag får slicka på. I en bil. Jag som inte ens gillar att åka bil i vanliga fall.
När jag kom hem så sprang jag in i min låda, slängde mig ner och som tur var kom tanten efter med ungarna! Hann ju bara slicka en så helt plötsligt kommer det en till!
Matte sa att jag var jätte duktig och jag var ganska så nöjd att hon var hos mig.. För det gick ju bra :-)
 
Ja det där skulle nog kunna vara Emmas version av det hela. Men hon skötte sig strålande hela tiden. Tvättade och fixade. Accepterade att alla var där för att hjälpa till. När vi fått fram proppen ( tiken ) Så ville vi stanna så att vi såg att nästa gick bra. Det gjorde det.
Nu sköter hon sina små här hemma. Eller små och små.. Dom är kraftiga och fina dessa valpar.
 Och jag skriver detta för att kanske andra kan se att det är inte hela världen att det inte går klockrent jämt. Och få några tips om vad som ska göras.
 
Finns en hanvalp att tinga om någon behöver en vallhund
telefonnr finns på hemsidan www.viatt.se
Alla valparna är jättefint 3 färgat tecknat. Och kommer nog att ha mycket av pappans utseende.
Och ingen vann tävlingen. Eller en gjorde det faktiskt i alla fall antal. Det var maken som gissat rätt.
Bilder finns nu i picasa på valparna
https://picasaweb.google.com/viattskennel/EmmasValpar2012#
 
Imorgon söndag så tränas det vallning här i Viätt om väder tillåter. Välkommen om någon vill. Från kl 11. Ring för väder koll.
 
Jätte grattis säger vi till
Ann-Catrine och Viätts Troy ( Vilma - Lot ) Som tävlat elit lydnad och fick ett 1a pris och en 2a plats!
Carin och Viätts Jessie ( Ronja - Ferry ) Som tävlat lydnads klass 1 och fått 185.5 p, 1a pris och klassvinst!
Ann-Charlotte som har Viätts Nova ( Ronja - Ferry ) Som fått A höfter.
 
Vi har också ikväll fått se på SKK att vår Mc Keos Sessan ( ef Mc Keos Yan och vår Lot ) Har A höfter! Grattis Mary och Staffan i Luleå som är uppfödare av henne.
Och även vår Viätts Trollie ( Ronja - Måsarps Max ) Har A höfter!
 
Ha en bra vecka / Nina
 
Valparna 1 dygn gamla
 
Hanvalp
 
Tiken: Proppen
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Käre Emma jag förstår dig fullständigt om du inte vill ha en veterinär grävandes i rumpan.Tycker att du ska ta dig ett allvarligt snack med matte om "snippa" och rumpa. Vet inte veterinären skillnaden skulle jag varmt rekomendera att ni byter ;)Kramis

Svar: Kändes som båda ställena ;-) Häls Emma..
Nina

2012-12-09 @ 15:06:19
URL: http://caroline0oscar.cybersite.nu/
Postat av: Frida

ah! den finaste lilla hanen är kvar. <3

Svar: Än är ingen valp tingad vart den ska än, det gör vi inte förräns dom är en 5 eller 6 veckor.
Nina

2012-12-13 @ 18:14:02
URL: http://lunayes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0