Parat och klart!

Ja nu är man hemma efter en maraton resa ons-sön.

Åkte i onsdags först till Tynset, Alvdal i Norge och parade Viätts Blue Eyes Emma med Kevin Evans hane Spot. Har några mycket trevliga dagar hos Karin Mattsson och Jo Agnar Hanssen. Vi tränade och jag fick se lite nya hundar. Alltid lika kul! Bland annat en dotter till ovan nämnda Spot.

Sen var jag med Jo-Agnar och plockade in får från fjället! Som tur var på en mycket kort tur uppåt för fy vad jobbigt att gå.. Men nästa gång för jag kommer att vilja göra om det.. Då vill jag gå i min takt uppåt.. Jo-Agnar har väldigt långa mycket vana fjällben och vilken kondis den karln har! Vacker så enormt var det i alla fall! Och vilken utsikt. 

Jätte roligt var det och kul att få höra hur andra har det och lever med fårskötsel. 

Sen på fredagen så bar färden neråt. Nu var gpsen inställd på Mariefred och Gunnel Boströms ställe. Kan bara berätta att jag hamnade på E18 mot Västerås 2 ggr.. Och det går inte att vända dom närmaste milen.. Medan jag vrålade åt maken i telefonen att försöka se åt vilket jäkla håll jag skulle köra. 

Nåja, jag kom fram i god tid den eftermiddagen. Men para det hade nu i tur Viätts Ronja inte en tanke på.. Hon jagade stackars Cmms Suck till skogs nästan :-) Jäkla skata.. Men jag kände mig ganska trygg att vi ändå var i närheten av rätt dag och se dan efter då tog det inte lång stund och på söndagen tog det väl 3 sekunder innan dom satt ihop. 

Träning blev det även hos Gunnel och jag fick se flera fina hundar även där, så roligt att vara på tur då faktiskt!
Sen fick jag även träffa 7 mycket charmiga Suck bäbisar som Gunnel hade. En blev speciell kan jag väl säga.

Under träningen i Norge satte Karin Mattsson fingret exakt på felet som jag känt i sommar med Lot men inte tränat tillräckligt för att se vad det var.. Nu har vi kört en del och det fungerar igen!! Tack Karin!

Sedan åkte jag hem på söndagen och säger så mycket tack till både dem i Norge och Gunnel för allt. 

V 47 i november hoppas vi nu på att det skall bli lite valpar här på gården! Är ni intresserade så slå en signal. 
Ni kan läsa mer om båda kullarna på hemsidan under fliken valpar planeras. 

http://www.viatt.se/valpar.html

Båda tikarna är välmeriterade i vallning, ögonspeglade flera gånger, gentestade har godkända höfter och bara A och B höfter bakom syskonen. Ronja har haft flera kullar och där får man gå in på SKK för att se alla syskons höfter och ögon. Eftersom vallreg inte är helt uppdaterat nu. Hon har nu minst 3 avkommor som är röntgade med A och B höfter.
Emma är lilla syster till Ronja.   

Hanarna är MYCKET välmeriterade. Spot har vunnit massor i Wales, han är HD röntgad i Wales med en motsvarande B höft och är gentestad för CEA, normal = ej bärare och är bror till Kevins Mirk


 Länkar finns till olika hemsidor under fliken valpar planeras se ovan.

Cmms Suck som är Gunnel Boströms tävlings hund har gjort många fina resultat genom åren och var även i år rankad till landslagets alla tävlingar och svenska stora tävlingar. Han har HD a och är ögonspeglad flera gånger även han. Kolla även sånt på SKK då det inte finns uppdaterat på vallreg. jag har även sett ett par avkommor till honom så vill ni veta mer så slå en signal.

Telefonnr och email finns på hemsidan

Kurserna har jag ju fått ändra på och återkommer med mer om det.

Men nu måste jag koncentrera mig på mina hundar. Först ut är Lot som i helgen tävlar SM i fårvallning med mig som en något knepig förare misstänker jag.
Sen nästa helg drar vi ner till unghunds cupen och då är det dags för Emmas sista tävling för i år. Det är dom 30 bästa unghundarna i Sverige som rankat sig upp till 3 års dan. På IK 1 och IK 2. Sen får hon ta semester och man hoppas på en begynnande mage där..

Helgen efter det 15 -16 oktober så är det IK 1, Ik2 och VP i Luleå, Sunderbyn hemma hos Mary och Staffan. Det är också dom som fött upp min lilla Sessan, med pappa Lot.

Sen.. Så hade jag tänkt ta vinter vila men då har ju Kjell Andersson i Vallsta nu bestämt att köra en IK 1 tävling första helgen i november.. Nå vi får se. Misstänker att kompisen vill ha sällskap.. Så skoteroverallen på då antagligen för hundar har jag ju som behöver meriter. ;-)

Nå det var allt från mig på ett tag. Här kommer vi nu att bara vänta på växande magar och hålla tummarna. Brukar ju kunna se på mina tikar efter ett par veckor så.

Om ni klickar på alla blåa länkar så ska ni nu komma till alla respektive sidor..

Ha det bra. Kram på er Nina

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ha ha ha du gav mig många skratt :) Jag kan riktigt se och höra dig i bilen då du pratade med din man ;) Har precis kört upp mot Västerås och vet att det blir några extra mil om man missar en infart. Men vad har man inte ljudböcker till. Ska bli oerhört spännande att följa dina tikar ett par veckor. Ha det sååååå skoj i helgen kramis

2011-09-27 @ 18:30:23
Postat av: Ninna & Stitch

Hoppsan , där gick det undan =) intressanta parningar , hoppas båda tar sig. Lycka till med tävlandet !!!

2011-09-27 @ 23:19:51
URL: http://ninnasparla.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nu är det bara att hoppas på valpar då.

Kan föreställa mig din fjälltur med Jo Agnar... Var till Norge med gymnasiet och då skulle vi gå upp på nå berg. För norskarna sa det bara svisch så hade dom världens försprång, vi svenskar hade inte en chans. Helt otroligt lixom! Men man blir väl sådär om man bor i fjäll landskap antar jag.

2011-09-28 @ 13:36:01
Postat av: Linnea

Håller tummarna hårt för att det tog sig :)

2011-09-28 @ 15:15:52
URL: http://imbear.blogg.se/
Postat av: Sussi & Tyne

Det var jag som skrev det där utan namn.

2011-09-28 @ 20:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0