Väntar på något gott..

Väntar aldrig för länge.. Visst är det så ;-)
Förlåt, men jag har haft / har så mycket med kurser och träningar nu så jag har inte hunnit med att uppdatera om valparna som jag brukar.

Men nu har jag i alla fall lagt in lite nya bilder i picasa albumet på änglarna ( skrik halsarna. )
Dom är avmaskade 2 ggr nu och äter själv en massa mat, mamma Ronja uppfostrar och låter dom få en slurk ibland nu.
I fredags for jag till Härnösand och ögonspeglade dem allihop. Hos en mycket noggrann ögonspeglare. Säger så här det dom inte har sett nu det finns inte.
Dom skall börja med ett nytt ögonlysnings protokoll och nu tog ögonlysaren tillfället i akt att kolla allt noga.
Först kollade hon allihop innan dom droppade i ögonen, sen droppade dom och sen ögonspeglades dom med 3 olika instrument.

Kan säga att det tog sina modiga timmar. Passade på att ögonspegla och vaccinera 12 v Sessan och vuxna Isa 2,5 år ögonspeglades också, eftersom jag funderar på att para henne i höst/vinter om tävlingarn i sommar går bra. .Men först ska hon höftledsröntgas och gentestas, förutom tävlingarna i sommar.  Alla 12 var i alla fall UA öga. Med kommentarerna, jätte fina ögon. :-)
Glädjer en uppfödare kan jag säga. Viätts Isa är ju efter Linn och Lot, Sessan efter min Lot och MC keos Yan.

Dom har också fått börja springa ut och rasta efter maten nu på dagarna. Vet ni hur det är att hålla reda på 10 st 6 v valpar samtidigt. Både att dom rastar och inte sticker iväg på något äventyr under huset eller i hästhagen..

Fart och fläkt är det. Och bra mår dom. Tänder och allt annat kroppsligt verkar sitta där det ska :-) Så nu blir det veterinär besiktning på fredagen innan dom är 8 v.

2 v kvar sen börjar dom flytta.. Tråkigt faktiskt.

STORT GRATTIS
Säger vi till Caroline med Ronja -Ferry sonen Ville som nu utfört ett MH med glans och fick jätte beröm för en lugn hund. Ni kan läsa om det på hennes blogg, http://caroline0oscar.cybersite.nu/blogg.html

Har också lagt ut bilder på Viätts Zeb som nu börjar gå riktigt bra i vallningen. :-) Matte är så nöjd med killen.
https://picasaweb.google.com/viattskennel/ViattsZeb#

Och här har ni valparna. Då 5,5 v gamla. Håll till godo. Har fler bilder men min dator vill inte samarbeta.

https://picasaweb.google.com/viattskennel/RonjasValpar5V#

I helgen hade jag tränings sugna tjejer här. Det tränades en hel del, hämt, fråndrivningar, delningar och dubbelhämt. Det jobbades och stod i.
Nu kom 2 nya idag till tisdag så det är bara att köra :-)

Ha en härlig vecka, jag finns mest på mobilen nu..

Nina
Här är dom, valparna efter Viätts Ronja och Måsarps Max.

Dimma
Bill
Selma
Sid
Boss
Greg ( gregg stavas med 2 g va ;-)
Trollie
My
Fräck
Beth




Kommentarer
Postat av: Caroline

Äntligen lite uppdatering ;) så jag lägntat. Har funderat lite och kommit fram till att du kan inte jobba så mycket eller ha en bärbar så du kan uppdatera då du är i hagen :). Ha det gott Caroline ps Oscar hälsar till er alla.....

2011-05-09 @ 17:40:34
Postat av: Therese m familj

Va härligt med lite nya bilder, som vi längtat:) Ha det bra!!

2011-05-09 @ 21:32:00
Postat av: Stina

Så fina dom är allihopa! Längtar tills jag får hem lilltjejen, inte så länge kvar nu. Fin stil han har fått nu snyggZeb ;-)

2011-05-09 @ 22:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0