Vår i luften

Härligt är det ute, fåglarna kvittrar och solen lyser. Man börjar få hopp om att snön kanske ska försvinna snart.

Skall börja med att berätta att ett ultraljud igår visade att Linn inte är dräktig. Anledningen till det, ja ingen som vet. Hon kan ha varit det för hon har luktat gott för hanhundarna men det syntes då inga valpar i magen nu. Man ska inte para hundar under lammning.. Fundera på den ni. Är i alla fall inget fel på någon av hundarna och Lot har ju nyligen blivit pappa till 2 fina kullar på 7 och 8 valpar. :-)
Tror ni det kommer att flytta hit en parningsvalp ;-) Gissa det ni..

Sörjer vi det. Nej, vi har 10 friska fina valpar i valplådan. Så det känns som det räcker alldeles utmärkt ett tag ;-) Tyvärr är det ju några som inte får en valp efter henne då som vill ha det.
Och framtids planer med Linn får vi se. Troligen har jag pensionerat henne nu från avel. Men man skall aldrig säga aldrig. Vi får se hur jag känner till hösten. Hon är inte lastgammal än. ;-) Mattes hjärta.

Ronjas valpar dom växer, äter, skiter och mår strålande allihop. På mamma Ronja så syns det inte ens att hon har valpat. Verkar vara som sin mor. Nu har vi släppt ut luften ur magen och återgår till normal form haha.

Håller på att planerar vart valparna skall flytta sen så därför har jag inte lagt ut något om ifall det finns någon till salu. Har inte fått definitivt svar av alla än. Återkommer om det. Men det är i så fall inte många valpar till salu. 1 eller 2.

Lammar, lammar och lammar gör det. Nu både i fårhuset och i baracken. Så här ökar mängden stadigt.

Kommer fler bilder på picasa idag, individbilder fotade igår.

https://picasaweb.google.com/viattskennel/Valparna2Dagar?authkey=Gv1sRgCK7L-67E3suUkQE#

Ha en härlig vecka.


 Nina



Kommentarer
Postat av: Tove och Jack

Nej vad tråkigt, inga fler helsyskon nu. Men Ronja är för mysig mor. Hjälp vad vilda valparna kommer att vara på våra sista träningar (om de inte hunnit flytta förstås). Här killar getterna för fullt, 13 nya killingar inräknade idag. Må gott

2011-03-29 @ 17:13:51
URL: http://torparfrun.blogspot.com/
Postat av: Nina

Ja då på kursen skall vi börja med en ny övning.. Alla kursare skall få tända en valp ;-)

2011-03-29 @ 17:34:23
Postat av: Sanna

åååh vad spännande att alla ska få tända en valp på kursen. valparna är ju störtsöta och jag har redan hittat två hanar jag spanar in lite extra ;)

KRAM

2011-03-29 @ 21:22:57
Postat av: Sanna

Men ska bli kul att se och höra dem utvecklas då det är det som är det betydande i det hela! ;p

2011-03-29 @ 21:23:34
Postat av: Anonym

Ja det är det som betyder nåt.. Men jag är alltid nyfiken på vad man fastnar för.. Så email mig det.. Jag vet i alla fall vilken som är värsting hanen.. Beter sig likadant som sin mor i samma ålder. Och det jag valde henne på. Ålar längst bort i valplådan och sen tillbaks när han är hungrig, utan ett ljud... Undra vem jag skall skicka honom till ;-)

2011-03-29 @ 22:45:47
Postat av: Gabriella

Gud vad det krälar och kryper i valplådan nu. Härligt att se. Valpar är ju så härliga.. Tänk att Linn inte var dräktig, inte ens lite grand ;-)...

2011-03-30 @ 17:56:39
Postat av: Sussi

Tråkigt att Linn inte hade valpar i magen. Men då kanske du lånar ut henne i sommar istället ;-)

2011-03-30 @ 18:16:37
URL: http://www.freewebs.com/teslahunden
Postat av: Annika

Sötingar, måste jag bara säga. Både jag och Erica föll för samma valp. Och här har det då inte lamningarna börjat (suck). Väntans tider är jobbiga tider. Ha det bra

2011-03-30 @ 20:04:22
Postat av: Nina

Ja kanske det, Linn skulle behöva jobba!

2011-03-30 @ 22:58:36
Postat av: Ylva Berggren

Grattis till alla fina valpar, en för mycket för att min gissning skulle vara rätt, men jag var ganska nära....Ja, blir det nån parningsvalp?

2011-03-31 @ 15:12:35
Postat av: Nina

Menar du för mig eller matte till Ronjas kull..

Ja till båda ;-) haha

Sessan..

2011-03-31 @ 15:24:32
Postat av: Ylva Berggren

Jaa, jag tänkte ju inte på det, att det kunde bli två, en till dig o en till Ronjas matte, ha, ha...

Här blev det visst en Rolls Royce...

2011-03-31 @ 17:54:22
Postat av: Nina

Nja en till Ronjas makes matte ;-)Härifrån..

2011-03-31 @ 23:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0