Dags för uppdatering!

Först vill jag be om ursäkt för att jag inte har uppdaterat hemsidan sedan valpkullen försvann. Men det är så har dom gjort om saker och först hade jag problem att komma in på den. Nu kommer jag in men lyckas inte redigera den alls!  Nå vi får väl se om det ordnar sig annars får man söka sig en ny hemsida som är enkel att sköta!
 
Har i alla fall inga valpar till salu. Dom flyttade när dom var 8 v och den sista, Gizmo som jag var sugen att behålla flyttade till Örnsköldsvik! Där kommer han att få valla både får och kor.
Och valla har dom börjat göra redan. Har släppt Gizmo 1 gång och även Livh 2 gånger här hos oss. Och det ser jätte härligt ut. Ska bli jätte roligt att se vad som händer med dem.
 
Även Emma kullen med Sod får beröm, Vajja var nyligen här på träning, vilken härlig tjej det är. Matte Marlene är så nöjd med henne, och att hon vallar getterna hon ska valla var inget problem! Matte får vi föresten se någonstans i höst, där alla kan se henne, kanske Vajja också någon gång ;-) Håll koll.. Även matte Charlotte och Husku ( Emma - Spot ) var med och även där så händer det mycket nu! Roligt att se!  Brorsan till Vajja, Abbe som bor nere på Järvsö får också beröm, han har börjat att få testa lite på korna och det verkar vara en duktig kille med mycket vallning även han. Kvick, han vallar getterna uppe i Ramsele tillsammans med morbror Jack. Rod har fått testa lite får nere i Järvsö även han. Hans matte har nu skaffat får under sommaren. Och vår Vittra är en galning ( på ett trevligt sätt ) ;-) som vallar alla djurslag misstänker jag :-) Passar mig perfekt!  Hel nöjd med resultatet så här långt.
 
I övrigt så får vi passa på att säga JÄTTE GRATTIS
 
till Erik Karlsson med Miz ( Emma - Spot ) som gick vallhundsprov i Lövånger och startade sin IK 1 bana också. 83 p och 47 i hämt hade hon på VP.
 
Sen blev syrran Milli godkänd i Vallsta förra helgen med 72 p och 40 p i hämt. Även hon startade då IK 1.
 
Jag gick själv med vår Trollie ( Ronja - Max ) Och fick 88 p, 43 p i hämt. Startade även vi IK 1 och fick ett andra pris på 70 p med 37 p i hämt. Startade även IK 1 på söndagen och då hade hon 45 i hämt men jag bröt på fösningen, krossen då det gick lite väl fort och jag vill inte hon ska lära sig dumheter från början nu.
 
Jag gick även med Ville ( Ronja - Ferry ) Som är tränad och ägs av Caroline Ekström. Bara därför att matte har så otroligt dåliga tävlingsnerver så hon fixar inte det. Han fick 84 p och 45 p i hämt! Jätte grattis. Matte fick sitta domarsekreterare hela lördagen och jag tror det botade hennes nerver lite.. Jag gjorde ett tecken till henne när jag gick förbi med Ville att NU är du tyst..Svårt att spy då också, när man måste knipa igen munnen.. Men domaren tog pulsen på henne medans jag gick hörde jag så det var visst under kontroll :-) :-)
 
Naturligtvis måste vi säga ett JÄTTE STORT GRATTIS även till Ing-Marie Häll med sin första vallhund,  Tom ( numera Valle) brorsan till Ville. Som också gått vallhundsprovet i sommar med jättefint resultat!  84 p och 44 p i hämt! Ganska lika syskonen :-)
 
Godkänd blev även Christina Rynning och Borderness Hanni ( Miloo och Lot ) på söndagen med 84 p och 40 p i hämt! Det måste vi ju också gratulera till.
 
Viätts ekipagen får ju en tröja här ifrån vid godkänd vallhund eller championat i något annat. Bara att komma och hämta eller påminna mig om jag ska någonstans i närheten så tar jag med mig. Sköna arbetströjor är det!
 
Kanon resultat har ju även MC Keos hundarna, Mary och Staffans uppfödningar efter Yan och Lot gjort i sommar på IK 1 och även i lydnad ( Grattis Frida ) hör jag. Det gör att Julias, Ace, Marys, Qai och Staffans, Sue är klara till unghundscupen 29/9. Och då hänger jag med som support den saken är säker! Den går i Kungsör.
 
Har jag glömt någon så säg till. Inte meningen men sommaren har varit lång. Till helgen sticker jag och Trollie till Rödön i Östersund och tävlar IK 1 och sen är det en tävlingshelg i Luleå i okt som vi ska ta. Då kör jag några IK 2 hundar också. I övrigt har detta varit en lugn arbetsam sommar på hemmaplan.
 
Vi har skaffat lite höns bland annat som vi nu säljer ägg från.
Har dessutom 2 baggar till salu.
En renrasig Pälsbagge, M3 status som ger fina lamm och ull. Född 2009
En korsning från oss som vi nu använt i ett par år som ger jätte fina kraftiga lamm. Mycket texel i honom. Född 2011.
Båda baggarna ger bra kraftiga lamm.
nr står på hemsidan.
www.viatt.se
 
Håller på att planerar för nästa års valpar, kommer kanske att bli någon parning här i vinter/våren. Eventuellt 2 tikar men inget är riktigt klart än. Intresserad, hör av dig.
 
Ha det bra så länge / Nina

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Glöm inte Viätts Tom vår bästa Valle som också blivit godkänd vallhund i år 84poäng den 7 juni i Bråfors:))

2013-08-22 @ 13:23:35
Postat av: Caroline

Tror allt att jag ska ge dig en "spark" i rumpan lite oftare så att jag kan få lite trevlig läsning. För jag vet ju att det händer massor hos er :) Kramis

2013-08-22 @ 16:20:24
URL: http://caroline0oscar.cybersite.nu/
Postat av: Elin

Jaså jag kanske måste ta mig upp till Kungsörn och supportrar jag också då!

2013-08-22 @ 20:19:29
Postat av: Nina

Klart du måste Elin! Vi är ju support klubben!

2013-08-23 @ 00:06:55
Postat av: Caroline

Nä du Nina nu är det allt dags för en uppdatering, vill ju ha ,lite härlig frukostläsning :) Kram ifrån en som lägntar upp :)

2013-09-23 @ 07:02:38
URL: http://caroline0oscar.cybersite.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0