Vackra höst

Nu kommer vintern med stormsteg och man känner att det blir kallare och kallare ute.
Här på gården så fixas det mycket inför vintern nu, fårhuset ska ställas iordning, fåren klippas, tackgrupper har sorteras i en vit och en svart. Baggarna, en päls och en köttras korsning har fått komma med i tackgrupperna. Ja det är som sagt mycket jobb även på hösten.

Har 2 praktikanter som varit här i 3 veckor nu och har 1 vecka kvar. 2 Stockholms tjejer som går gymnasium med hundinriktning. Dom har fått varit med på allt och jobbar hårt! Jätte duktiga har dom varit.
Kommer ju lite folk hela tiden och tränar, har lagt in en del bilder på facebook men ska lägga ut det på hemsidan också i picasa.
Tränar väl lite själv också men det blir inte lika mycket som jag borde. Har anmält mig till SM får i Kalmar den 5-6 oktober men det känns så där halvbra även om det är Lot som ska tävla och min fina pojke litar jag alltid på. Nåja, vi får nöta på någon vecka till för sen far vi neråt jag och hundarna V 40.
Och!
När vi nu har varit och ögonspeglat ett gäng hundar igen Emma, Isa, Dell och Lot så visade det sig att Lots katarakt diagnos som han fick ifjol inte stämmer. Han är UA på ögonen och som veterinären sa när jag när jag talade om detta med hans katarakt och hon tittade ännu en gång. Han har inga förtätningar i ögonen och har man så fina ögon vid 10 års ålder ( fyller i januari ) Så ska man vara glad! Ja det är jag. Han ser bra det vet jag ju.

Dom andra 3 var även dom UA på ögonen jätte roligt. Men vi har då även upptäckt att först ut att löpa nu i höst är Emma! http://vallreg.svak.se/d_findregnr.php?MENUSELECT=5&REGNR=V1002/2009&SHOWPIC=1 
Och då blev det lite funderingar. Hade ju bestämt mig för att fara till en hanhund. Men tyvärr så höll inte den planeringen. Så då började jag efter en del tips att titta på en annan hane. Han har en far som jag sett flera fina avkommor efter och heter Random Sod http://vallreg.svak.se/d_findregnr.php?MENUSELECT=5&REGNR=V1363/2009&SHOWPIC=1. Han själv har också gjort fina tävlings resultat och uppfyller mina kriterier med ögonspeglingar, Cea test och höfter både på honom och syskon. Emma kommer att hänga med mig och Lot ner när vi drar mot SM och vi stannar då i Borås veckan innan. Sod bor där. Och våran stora gymnasie tjej Jennifer som fyller 17 år nu på onsdag! Så det passade jättebra med allt.
Sen om det lyckas med en parning det får vi väl se. Emmas förra kull ser jättefina ut, har sett flera stycken av dom och har ju Ben själv som känns härlig.

Dell kommer också att paras när hon börjar löpa. Mer om våra hundar på hemsidan. http://vallreg.svak.se/d_findregnr.php?MENUSELECT=5&REGNR=V1080/2010&SHOWPIC=1

Finns fina tacklamm till salu om någon behöver, bruna, svarta och vita. Väl invallade. Ja även bagglamm finns kvar.

Ha en härlig höstdag.
/ Nina



Kommentarer
Postat av: Carin

Tack för två lärorika dagar helgen som gick!

Du får gärna lägga ut bilder på brudarna om du har några fina - jag är ju ingen "facebookare" ! :-)

// Carin

2012-09-25 @ 10:16:42
URL: http://gimikhi.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0