Lite snö

Nu har januari kommit och vi som är vana med en massa snö ser nästan gräset igenom snön här ute. Nja inte helt så illa är det kanske men inte är det mycket snö heller. Man kan lätt gå ut och gå med hundarna på åkern fortfarande.

Har varit en hel del här under helgerna så jag har inte hunnit uppdatera så mycket. Men kan berätta att jag har en hane kvar efter Ronja och Suck att tinga. Alla var ju egentligen tingade men en av dom som tingat sista hanarna valde den sista Emma hanen istället. Så lilla Ted är till salu. Om nu inte den som inte varit hit än ändrar sig.. Bild finns på första sidan www.viatt.se och i picasa. Ted är en tuff liten kille som är klassiskt bc tecknad, mycket snyggt trefärgad, långhårig och jag tror det blir en stark hanhund. Och då pratar jag i vallning. Men man får se om jag har rätt. 

Valparna i övrigt är galna. Rasar runt, strimlar tidnings papper och har jätte roligt i allt. Skall få börja komma ut lite denna vecka men tyvärr så är det ju kallt nu. Men Snö är kul. Dom äter för fullt och det som kommer in kommer ut. Tycker inte dagarna består av annat än byta tidningar och torka hos dom.

Kurserna är nu på gång igen. Och på torsdag så kan man komma hit och ta igen lite om man vill och vädret inte blir bedrövligt. Nej ser ut att bli jätte bra väder på tors. Så från kl 10.30 kan man valla här om man vill.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Västernorrland/Styrnäsgården~2671009/langtidsvarsel.html

Valparna kommer att veterinärbesiktas, vaccineras, ögonlysas och chippas på onsdag den 18/1 kl 13.00, skulle det vara några problem så hör jag av mig efter besiktning. Annars så kan ni slå en signal efter 15 skulle jag tro om ni vill surra. Tar nog ett par timmar med allt inne hos veterinären.

Namn har det börjat komma in.

Emmas -Spot kullen

Hane: Vite Sven ;-)
Hane: Husku, jämtländska för rejäl, utomordentlig, bra.
Tik : Milli
Tik : Miz blueye
Tik . Poppy
Hane : Plootu ( finskt )
Hane : Ben

Ronja - Suck kullen

Hane : Kasper
Hane : Ajco
Hane : Ted
Tik : Allis
Tik : Tyra
Tik : ???  Pierre namn?????

Ha en bra vecka Nina







Kommentarer
Postat av: Caroline

Mmmmm va mysigt med lite uppdatering, sånt gillas :) Ses snart!!!

2012-01-10 @ 16:55:14
URL: http://caroline0oscar.cybersite.nu/
Postat av: Ninna



Tänkte faktiskt på hur lite snö ni hade då vi var där sist , tror snödjupet hos oss är runt 90 cm =)

Har plockat bort mattor o ska shoppa lite till mitt <3 sen är det klart för ett litet ludd att flytta hit,längtar ....



Ha det bäst

2012-01-11 @ 06:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0