Sommaren är kort!

Känns det som man kan sjunga nu. Även fast augusti precis har börjat så känns det nu som att hösten börjar närma sig.
Här har varit fullt upp i sommar så att skriva en blogg har väl inte varit högsta prio. Och sen när man är på fb som är så lätt att lägga in bilder i så blir det mycket att man skriver nåt där istället.

Jag tränar på med hundarna och har startat några olika tävlings helger i sommar. Emma gjorde ett par helgen med mycket dåliga resultat och nu ställer jag av henne resten av sommaren tror jag, hon har haft en mycket knepig hälta i ett ben och sett stel ut, det kommer och går. Hoppar och studsar över grindar gör hon och har fått sig en rejäl smäll när dom hoppade 2 stycken samtidigt över en köksgrind.. Tro nu inte att det är meningen att dom ska göra det! Men Emma är snabbare än en vinthund när hon bestämt sig så man hinner aldrig stoppa hennes jäkla utflykt.
Eftersom hältan försvinner med jämna mellanrum så blir det nu vila istället. Hon hade även en stor fästing i våras så det finns väl i bakhuvudet också men hon verkar inte sjuk så vi avvaktar. Speciellt ont har hon inte. Det är med diffust så tiden får avgöra.
Hennes son Ben utvecklas jättefint och det var så kul att se 2 av hennes dötttrar här i sommar, Miz och Milli. Lika fina som sin bror dom med. Härliga styrbara vallhundar med mycket djurkänsla och naturligt verkar det bli.
Bilder kommer i Picasa, här lyckas jag inte fatta hur jag ska förminska dom så mycket så dom kommer in?? Någon som kan förklara.

Vi har även fått en annan liten bus pojke som flyttat in till oss. MC Keos Mick heter han och kommer från Mary och Staffan i Luleå. Han är en parnings valp efter vår Lot. Och man kan väl säga så här, jag har nu fått min långhåriga hanvalp efter Lot. Som jag alltid sagt att jag vill ha. Han har fått följa med på någon promenad efter fåren när jag inte kunnat lämna honom ensam och en gång så tog vi med honom för att se... Lite nyfiken är man alltid. Det finns ett starkt vallnings intresse kan man säga!
Så nu får han vara och växa på sig för att i vinter få börja valla lite.

Trollie och Sessan har satts igång mer på allvar nu och vi får se men jag funderar på att ta dem till Luleå på VP. Men helt bestämt är det inte än. Får se hur mycket jag vill och hinner med. Kommer att få ett helt gäng praktikanter från september och 8 veckor framåt. Så man får väl det man gör.

Några tävlingar har jag kvar också, Nu i helgen Ale i Luleå. Där drog jag tillbaks Emma nu och så får Dell, Isa och Lot starta. Man har ju några att välja emellan ;-) Är väl dags att plocka upp några unghundar snart.

Många frågar vad jag ska ha för efterträdare till Lot!

Här är svaret som jag lessnat på att svara. Tänker inte ha någon. Lot går bra som han gör, vi tävlar och njuter av dessa år som vi nu har tillsammans. Han är 9,5 år och beter sig som en 3 åring. Så länge han har kul så kommer jag att ha det. Den dan den sorgen.

Jag har flera bra unghundar som jag tränar med men så länge Lot finns så kommer han att vara nr 1 och tro mig, den dan han inte finns så plockar jag fram en ny hund att sats på och även om det inte skulle gå lika bra som med Lot så kommer jag att ha minst lika kul.

Jag tävlar för nöjes skull inget annat. Meriterna kommer för att man lyckas bra på vissa tävlingar. Thats It!

Har man familj, gård och en massa annat jobb så är det annat som också måste gå före. Dessutom så älskar jag att hjälpa andra och kommer fortsätta göra det även om det tar en hel del av min egen tränings tid. För det är inte poängen som spelar någon roll.

Det är när man ser en kursare göra en delning på en tävl och man vet att man varit delaktig i att dom lärt sig. Eller när dom klarar VP som man vet att dom kämpat så mycket för. Eller när någon kommer fram på tävlingen och säger att man själv gjort en riktigt snygg fålla eller delning! Fast man aldrig bara kommer för sig att säga Tack så är det ändå nåt man minns.

Starkaste minnet i sommar kommer att vara Frida Greis som kör Mick på IK2 i Hedesunda. Sista dan, drygt 5 minuter tror jag. Och hej vad det gick! 87 p och vinst. Hade kommenterat tidigare i sommar till Frida att hon var en strålande förare att köra den hunden, som är så snabb men kan gå på dom rätta ställena! Bara att gratulera en duktig tjej och hoppas hon får lika många roliga år med Mick som jag haft/har med Lot.

Sen säger vi också JÄTTE grattis till Kent Dahlen och Viätts Neo efter Is och Viätts Ronja som klarade VP i Lövånger i helgen som var. Jätte roligt är det för dom har kämpat och tränat i flera år nu.

Nu har jag ägnat dagarna åt annat än träning, hjortron plockning. Har plockat och syltat 15 kg hjortron till familjen så det finns sylt så det räcker.

Men det innebär att nu bör jag gå ut och träna fråndrivning i krossar och sneda framdrivningar idag.. Nåja, det går som det går i helgen.

Ha det bra och en trevlig helg, finns på mobilen.

/ Nina




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul med uppdatering Nina!

2012-08-08 @ 12:55:40
Postat av: Elsa

Spelar ingen roll hur bra hund du än får, ingen kommer att vara som Lot och därmed finns ingen som kan ersätta honom.

2012-09-10 @ 23:40:40
URL: http://melviona.3w.se
Postat av: Caroline

Hej Nina!!!! Nu får du allt masa dig in ifrån hagarna och skriva lite:) Bäst att då låser dörren så att du får vara ifred ;) Kram ifrån stockholms jäveln

2012-09-16 @ 09:39:09
URL: http://caroline0oscar.cybersite.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0