Valpning på gång? ?

ONSDAG 23 Mars 8.30
Fortfarande lugnt. Ingen tempändring än. Hon håller ihop längre än jag trodde ;-) Men hon har ju till söndag på sig så. Idag är vi på antingen dag 59 eller 60 beroende på hur Ronja räknar. Med parningsdagen eller dan efter. ;-)
Hon har haft en lugnare natt nu, fick sova brevid min säng istället för i valplådan. Men äter och mår prima.
Är så lite kommentarer, gillar ni dessa uppdateringar.. Skriver jag för mig själv kan jag låta bli ;-)

11.30 Ronja äter men ser orolig ut. Vilja att äta var minimal men verkar göra det av självbevarelsdrift ;-) För att orka sen. Hon går runt, byter plats och försöker finna något sätt att ligga bekvämt med magen i valplådan.

16.30 är lugnt nu också. Har haft en något orolig dag och flämtar massor. Men inget händer än. tempen helt normal. Börjar undra om det kommer att gå fort när det sätter igång..



TISDAG 22 MARS:
En liten orolig natt men än ingen temp sänkning. Vi väntar.

Tis Kl 12 Ronja och jag har varit på en promenad och kollat alla lamm. Ja och rastat förstås ;-) Ännu ingen tempsänkning så det håller på sig. Men nu verkar valparna komma upp ur halsen i stället som Ronja harklar sig! Det trycker på.. Återkommer.



Gör så här för jag kommer ändå inte att skriva någon ny blogg innan Ronja nu valpar..

Vi har nu flyttat in i valplådan hon och jag ;-) Eller rättare sagt, hon men damen vill ha sällskap så långt ifrån får jag inte vara.

Just nu idag så är läget! Hon flämtar mer och mer, bäddar inte riktigt, med krafsar ibland. Syns att hon nu är i förstadiet för valpning, öppnings stadiet antagligen.

Här får ni några bilder tagna nyss på den stackars mamman i valplådan. Jag är helt knäckt!

Ta bort mig!

Galen!

Pappa till dessa valpar är Måsarps Max



På återseende. Nina

Kommentarer
Postat av: Caroline

Fina, fina mamma Ronja :) Väntar med spänning på de små. Kramar ifrån oss alla

2011-03-21 @ 18:14:51
Postat av: Ingmarie

Lycka till kramar från Ingmarie med fam

2011-03-21 @ 20:08:43
Postat av: Ylva Berggren

Men oj va tjock hon är, måste bli många små...

2011-03-22 @ 15:20:27
Postat av: Linda

Klart vi gillar det! Även om jag inte ska ha ngn valp så är det roligt att hänga med ändå. Spännande med nya små fårnypare ;)

2011-03-23 @ 08:34:55
URL: http://lertorp.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag följer bloggen, men är mycket dåligt på att skriva kommentarer. Sluta INTE blogga Nina!

- Marie med flock

2011-03-23 @ 10:27:39
URL: http://www.islandshepherds.com
Postat av: Ewa & Sky

Jag läser Nina det vet du :)

Men jag får ju alla uppar på telefon också :)

Tre bagglamm hittills idag, har nu 24 bagglamm och 14 tacklamm :/

Tillbaka till lagårn nu, vi hörs senare // Kramen

2011-03-23 @ 11:51:07
URL: http://www.oskarsgarden.se
Postat av: Tove och Jack

Jo jag har läst detta två gånger nu. Lilla vännen , ronja.

2011-03-23 @ 12:03:25
URL: http://torparfrun.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Men hallå!!!!!! våga inte sluta jag sitter och har spännande läsning. Dessutom är det sån spänning när jag var liten och väntade på att få öppna paketen på julafton :) Kramis

2011-03-23 @ 16:30:57
Postat av: Linda

Det blir nog en hel hög valpar! :)

2011-03-23 @ 16:33:34
URL: http://lindasulvar.blogspot.com
Postat av: Nina

Ja Julafton kan jag ju inte ta ifrån någon ;-) Bara roligare med respons ibland ;-)

2011-03-23 @ 16:33:58
Postat av: Mimmi

Sitter och håller koll på din blogg! Lycka till med valparna.

Väntar med spänning på att det ska komma ut några nu!

2011-03-23 @ 17:32:22
URL: http://www.snubblar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0