Går sin gilla gång.

Ja det rullar på här på gården. Fåren lammar, fåglarna kvittrar som aldrig förr och i alla fall Ronjas mage växer med jättelika mått. Nu börjar hon se ut som mamma Linn när hon får sina jättehögar med valpar.

Vad det gäller Linn så säger jag inget än. Vi får se.

Sen kan jag också tala om att om någon är intresserad av mina hundar, vuxna som valpar. Så får man ta och ringa mig istället för att skicka en massa email som jag skall svara på för att det sedan inte blir något!

Man kan på valpkullar anmäla intresse på email. Men vill man sedan ha mer info så får man slå en signal. På ex Zeb som finns till salu. Så är det telefon som gäller! Har som sagt lessnat nu. Det tar tid som jag inte har att sitta och besvara frågor när man egetligen inte är intresserad!

Vad det gäller Zeb den snart 1,5 åriga hanhund som jag har till salu.. Mest för makens skull.. Han är en helt underbart snäll hund som vill göra rätt. Gomodig och lugn till sättet. Busig och glad som en unghund ska vara. Och jättefin i vallningen. Han har en stark vallnings motor men ingen vilja att vara bråkig. Så nu vet ni det. 

Ronja då.. 

Har börjat tempa henne lite nu, men än har inget hänt. Magen, bakdel, klor och tassar är nerklippt. 
Vi väntar nu. Med spänning. Hon går mest omkring och stönar. Tycker livet är jobbigt och ligger på mage för det är såå jobbigt att ligga på sidan. Dom sparkar och rör sig som besatta där inne nu. 
Från imorgon är det OK att börja valpa men jag tror kanske nu att hon går någon dag till. Hennes 63 dag är ju på söndag.
Så under veckan nu så håll koll på denna blogg. Om ni vill vara med  ;-)
( Lasse skicka mig ett sms med ditt mobilnr så sms jag när det börjar ;-) )
Är det någon fler som vill ha det så får ni också sms mig, har nästan inga nr i min nya telefon..:-)
Såååå.. Nu väntar vi.. 

I helgen hade jag 2 jätte roliga kurser. Forsättnings kursen där dom nu var inne på sin 8 gång. Vad alla utvecklas. Gäller bara att man ser det själv med. ;-) Denna gång var det delnings träning med tanken att man sen skulle kunna stalla in en grupp i en fålla eller baracken som fåren bo. Ett arbete helt enkelt. 

Tror alla var överrens om att det var svårt men roligt! Alla var med utom 1 som inte kunde denna dag! Strålande uppslutning :-)
Nybörjar gruppen kom sen på söndagen.  Där var det tyvärr en manfall så dom var endast 3 denna dag, men desto mer träning och hjälp fick dom. Och även där är det så roligt att se utvecklingen på både hundar och förare! Ni är duktiga, kom ihåg det och hundarna är jätte duktiga. 

Kommer bilder här på hundar som gått kurs här i vinter. 

  Dombäcks Jim
Nisses Zap
                                                                                                    
                                                                                                    Pulle-P (Spike nu )

Black Zones Sky
Böstabyns Lotz
Viätts Neo
Viätts Jack
Kronvallarens Pandora
Dombäcks Inka
Helenes norska vovve. Namn?
Gårdvallens Fly

 Viätts Lotta
Amanda

Saknas bilder på Maggans Blaise & Evas Zappo.

Ha en bra vecka
 
Nina





 

Kommentarer
Postat av: Lina Näslund

GårdsvallensFly ska det vara :)

Ja vill gärna ha ett sms när Ronja börjar :)

Hare bra

2011-03-21 @ 10:50:46
Postat av: Sofie

Många fina hundar har en som liknar den norske mycket. Hemsjö Znowie

2011-03-23 @ 20:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0