Torsdags kväll i valplådan

Ja jag förstår att ni är nyfikna och vill se valparna nu.
Nu är dom snart, på lördag 3 veckor gamla och i veckan har dom nu öppnat ögonen, upptäckt att det existerar en hel värld utanför. 
Dom morrar, slåss och håller redan på att upptäcka hur man skulle kunna tänkas klättra ur valplådan. 
Dagens Bråkstake varierar ;-) Den som verkade vildast från början är nu lugnast. 
På dom nya bilderna så har dom just ätit mat. Dom har nu börjat få äta samma valpfoder som Ronja äter och det smakar jätte gott tydligen. Men tyvärr kan man väl säga att bordsskicket inte är det bästa så här från början, därav dem smutsiga ansiktena och tassarna på en del valpar:-)

Nu har vi en procedur nämligen. Först får valparna mat. Sen sitter jag och väntar ut dom för att det kommer ganska omgående en massa skit att ta rätt på. Efter det så hoppar Ronja in för rengöring av valplåda ;-) Hon äter spillet. Och sen rengöring av valpar, samma där.. Goda rester ;-) Sen måste dom ju äta lite av mamma med. Mjölk är gott! 10 hundvalpar kan inte ha fel :-)

När ni ser bilderna så ser ögonen blåa ut. Det har alla valparna nu. Senare kan man upptäcka om det exempelvis blir en blåögd valp. Jag har bara fått en hittills på 57 uppfödda valpar. Emma, och hon har bara ett blått öga. 

Om dom blir lång eller korthårig, ja er gissning är lika bra som min just nu. Ena dan tycker jag alla ser korthåriga ut och nästa ingen.. 
Men jo, några blir det nog. 

Hur som helst här på gården har vi fullt upp. Förra veckan var jag och hämtade den härligaste lilla tik i från Luleå. Det är en parnings valp efter min egen hane Lot. 
Sessan är hennes namn. Och goare hund får man leta efter. Just nu tycker hon att hon är trött och då kommer hon och skall vara i knät och lägger huvudet mot skuldran på mig och ska sova på bröstet.. Tänk vad mysiga dom är när dom är så här små. 9 veckor är hon på lördag. 

Sen lammar det fortfarande. Tar aldrig slut känns det som. I helgen skall vi dock bara mysa, städa gården och kanske grilla lite korv. 
Hundrummet tar färg och nu sitter alla väggar och innertak. 

Håll till godo med lite halvdåliga valpbilder ;-) Nåja dom syns ju.

https://picasaweb.google.com/viattskennel/RonjasValpar3V#

Nej nu är det kväll. 
Ha en mysig helg. 
 
Nina
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Gisses amalia vad de är goa, det är så att man blir alldeles sjuk ;) Ha en underbar helg!!!!!

2011-04-14 @ 22:48:42
Postat av: Lina

Hej! Ja oj vad dom växer!

Håller med dej svårt å se om dom bli kort eller långhårig.

Då man tittar på bilderna tittar på man på nån så ser den ut som den ska bli långhårig men svårt sånt där hehe :)

Hare bra syns framöver då det blir vallning igen :)

Lina

2011-04-15 @ 09:10:34
Postat av: Ingmarie

ÅÅÅÅÅ så goa!Ha en skön helg!

2011-04-15 @ 17:25:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0