Tinar

Gör det ute nu! Imorse var det +3 och lite mulet ute. Men för alla som undrar! Ja vi har massor av snö kvar och kommer inte att plantera blommor dom närmaste veckorna  Eller träna hundar, för nu är det halka här.

Ronjas valpar växer och växer! Nu idag är dom 7 dagar gamla. Mår så bra allihop och valpköparna har börjat droppa in och träffa dom små. Ronja, hon tycker mest att alla ska komma för hennes skull. Är sååå tråkigt att ligga där inne i valplådan ensam.
Men annars pysslar hon och tvättar dom precis som hos ska.  Hon är en mycket bra mamma.

Igår fick nu valparna och lådan flytta in i badrummet där dom egentligen skall vara, från vardagsrummet. Så inatt har jag fått sova första natten i sängen på en vecka! Har inte velat lämna dom ensamma då det är så lätt hänt att även den försiktigaste tik kan lägga sig på en valp. Och i vardagsrummet hör man inte upp till sovrummet om det piper. Men nu så. Från badrummet hör vi allt som händer. Vi håller på att måla hundrummet i nya utbyggnaden och det luktade så in i badrummet så vi kunde inte ha dom där förut.
Passade då också på att ta lite nya bilder på allihop när vi flyttade dom.

Som det ser ut nu så kanske hälften av valparna blir långhåriga och hälfen kort. Men det ändrar sig ju hela tiden så vi får se.

Alla valparna är i alla fall tingade. Om inte något speciellt händer så finns det alltså ingen till salu i denna kull. Men om någon har valpar att sälja och vill att jag rekommenderar dom så hör av er. Eller om ni söker efter en valp! Jag vet var det finns en hel del fina BC kullar!

Vill ni ha ifrån oss så kommer nästa kull antagligen att planeras till hösten, nästa vår. Beroende på hur tikarna löper. Först ska vi ut och meritera oss i sommar med tjejerna, sen skall dom gentestas, röntgas mm. Därefter planerar jag vad som skall avlas på sen.
Men har en hel del fina ungtikar på gång nu. Sitter och kolla hanhundar, fortfarande inne på en hane som jag tänkt para med denna gång men som inte blev av nu.
Sen finns det en nära.. Som jag vill ska gentesta sin hund!!  Du vet nog vem du är..Som har en fin hane. Och som jag tror skulle passa utmärkt till mina tikar.
Återkommer med dom funderingarna sen. 
Som det verkar nu så kommer valparna att hamna. Många kommer alltså att hamna i vår egen vallhunds klubb  Här.. 
Sollefteå. 3 st
Umeå 2 st.
Piteå
Härnösand
Mariestad
Enånger

Ska sen också hämta hem en parnings valp från Luleå. Kan ju vara sista chansen att få en efter Lot nu. En tik som kommer att heta Sessan kommer hem nästa helg. Sen har jag gett min familj 6 veckor på att fundera om dom vill ha 2 tikvalpar i huset samtidigt haha eller om det slutar med att vi säljer Ronjas tik valp  Bjuder man dyrt så kanske.. ...
Här har ni nya bilder.

https://picasaweb.google.com/viattskennel/Valparna6Dagar#

Ha en bra härlig helg. 

Nina

 





 


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vilken fatastisk liten valphög :)!! Kramis

2011-04-02 @ 11:59:30
Postat av: Ingmarie

Instämmer med Caroline!

2011-04-02 @ 12:28:46
Postat av: Maud o Guldgruvans Peo

Dom är ju bara för söta...Har svårt att slita mig från bilderna... Kommer följa dem hela tiden....

Men livet är upp o ner.... önskar verklgen de var upp så det gått vägen men som det ser ut just idag så måste jag vänta till i höst...Vill gärna ha en valp i september..de skulle va kanon men men man kan inte rå över allt i livet.... Men håller tummarna att det blir nåt i höst till mig iaf....... Kram o ha de gött o vi hörs igen...

2011-04-02 @ 13:20:58
URL: http://www.123minsida.se/midimysMirax
Postat av: Sanna

Redan 1 vecka, herregud vad tiden springer iväg. Hela högen är ju bara för söta! Ringer dig ikväll, kram

2011-04-02 @ 14:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0