Barmark!

Äntligen visar sig våren här i Viätt också. Nu har vi haft vår första träning ute på åkrarna.

Valparna växer och frodas och just nu har jag inte haft tid att ta några kort alls på dem. Vi håller på en hel del i fårhuset nu. Sortera tackor och väga lamm. Sen blir det klippning nu och klövar som ska verkas. Efter det så är det stängsel som ska sättas upp och maken måste ut på åkern och köra.

Men dom mår bra i alla fall och den 6 maj skall vi ögonlysa allihop i Härnösand, då blir dom också chippade så innan dess behöver jag ett namn till stamtavlorna. Nu blir dom 4 veckor på lördag och så smått ska dom få börja upptäcka världen utanför. Dom äter nu själva flera gånger om dagen, men Ronja går in ibland så dom får lite mjölk också.   
Namn just nu:
Tikarna

Trollie 2
Dimma
Beth
Selma
My

Hanarna
Greg
Fräck
Boss
Bill
Sid

KURSER

Vi har ju 2 ggr kvar på varje kurs.
Jag kan ha kurs ex fortsättningskursen 14 maj lördag.
Och nybörjar kursen antingen lör eller sönd den 21-22 maj, helst söndag kanske.


Hör av er allihop så jag vet när och om ni kan.

Nä nu ska valparna ha mat, sen ett lamm. Och sen iväg med en jänta och köpa skor.
Ha en härlig glad PÅSK!

Nina i Viätt.


Kommentarer
Postat av: Tove och Jack

Det ser ut som om vi kan den 14 maj. Kul! Jack har varit riktigt disciplinerad under våra två getpromenader i år.

2011-04-26 @ 21:49:05
URL: http://torparfrun.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0